nedeľa 20. mája 2012

Recenzia Sloppy Firsts od Megan McCafferty


Jessica Darling. Nadpriemerne inteligentná, športovo nadaná, ironická, depresívna, osamelá, melodramatická 16 ročná stredoškoláčka. Verte mi, nie je väčšej zábavy na svete ako čítať jej zápisky.

Po tom, čo sa Jessina najlepšia kamarátka Hope odsťahuje z ich malého mesta, Jess upadne do depresie. Každá dýchajúca osoba s ktorou je nútená sa stretávať, jej lezie na nervy. „Žuvačkové pobehlice“ Mandy a Sara preberajúce si navzájom chalanov. Scotty, ktorý je do Jess zamilovaný od 8. triedy, kedy sa jej pokúsil vnútiť bozk vo dverách autobusu. Jessina namyslená sestra Bethany chystajúca svadbu s nechutným milionárom. Jessina mama posadnutá svadbou a jej otec posadnutý Jessinou bežeckou kariérou.
... (a Marcus Flutie najväčší dredový feťák zo školy, ktorý o Jess odrazu javí záujem. Prečo? Ako? Čo tým sleduje? Ale najmä – ako sa Jess prinúti naňho nemyslieť?!)

Megan McCafferty do svojich kníh ukrýva paródiu na podobné knižné žánre. Tentoraz si na mušku vzala stredoškolské romány. A vylepšila ich na celkom iný level čítania. Kebyže žijem v paralelnom svete, Jess je moja najlepšia kamarátka. S nikým by sa mi tak krásne nenadávalo na celý svet ako s ňou. Možno by som sa jej aj pokúsila prebrať Marcusa, hoci to najlepšie kamarátky nerobia.


Sloppy firsts je prvou časťou Jessiných príbehov, ktorých je dokopy pät – každá časť má v názve číslo. Jessin štýl je nekonvenčný, sama na sebe sa zabáva, s tým, že zosmiešňuje svoje okolie a zaužívané stereotypy.

Kniha je však ako jazda na horskej dráhe – raz ste hore a bavíte sa, potom ste dolu – a nudíte sa. Miestami som sa strácala v Jessinom slangu a opisoch jej snov a predstáv, ktoré som príliš nechápala...a...nudila som sa. Potom sú tu sumarizujúce listy pre Hope, ktoré sú...nudné.
Našťastie týchto ťažkopádnych miest nebolo veľa. Od polovice sa kniha výrazne zlepšila a ja som ju dočítala na posedenie. Teším sa na druhú časť Second Helpings, pretože v nej má byť veeeľa Marcusa!
Ak máte chuť na niečo iné, odporúčam vám všetky knihy od Megan McCafferty.

1 komentár:

  1. vzdy ked citam tie recenzie tak je mi trochu luto ze uz nemam 16, lebo vtedy som tie knihy hltala s takou chutou ale teraz ked viem podla akeho scenara to ide, tak je to sice prijemna nostalgia, ale uz to neni take...vies =)

    OdpovedaťOdstrániť