streda 16. februára 2011

Perfect Chemistry od Simone Elkeles - Romantika pre násťročných

A nie len pre násťročných.
Ja už "násť" dávno nemám, napriek tomu si ma kniha získala.

Brittany je dokonalá. Krásna. Roztlieskavačka. Z bohatej a slušnej rodiny. Má vynikajúce známky a rovnako úžasného frajera. Brittany je dobrá.

Alex je desivý. Potetovaný. Hispánec. Pochádza z chudobnej štvrte a patrí do gangu. Alex je zlý.

Alebo že by to tak v skutočnosti nebolo?

Príbeh sa začína, keď Brittany skoro zrazí Alexa na parkovisku školy svojim novým autom. Zúrivý výraz na Alexovej tvári ju vydesí na smrť a obáva sa jeho výbušnej reakcie. Keď sa obaja neskôr stretnú na hodine chémie a sú nútení spolupracovať na školskom projekte, obaja sa cítia, akoby sa ocitli v zlom sne. Brittany je predsa povrchná a Alex berie drogy.
Postupne však obaja odkrývajú kúsky skladačky života toho druhého a zisťujú, že nie vždy je všetko také, ako sa zdá. Z nútenej spolupráce sa odrazu vyvinie niečo viac, čo ani jeden z nich dvoch nečakal. A ukáže sa, že okrem predsudkov voči druhým, je nutné zbaviť sa aj predsudkov voči samým sebe.

Perfektnú chémiu som si zamilovala po niekoľkých stránkach. Najprv ma trochu zarazilo, že sa striedajú kapitoly písané z pohľadu Alexa s kapitolami písanými z pohľadu Brittany, no rýchlo som si na tento nezvyčajný štýl zvykla. Dodával príbehu hĺbku.
Samotné postavy sú vykreslené veľmi realisticky, zasadené do kontextu životných udalostí, aké by ste našli v každej rodine. Vďaka tomu pôsobí kniha živo a pútavo.
Príbeh je dynamický, plný zvratov a rôznych udalostí, posúva sa rýchlo dopredu a nedovolí vám knihu odložiť na nočný stolík a zhasnúť svetlo, aj keď je už 12 hodín v noci a vy ráno vstávate. 
Veľmi som ocenila aj trochu surovejšie scény, Simone Elkeles si neberie servítku pred ústa (pero) a svet mladých vykresľuje v celej jeho podobe od najčiernejšej až po bielu. 
Knihe možno vytknúť len zopár drobností - niekdy som už vzťah Brittany a Alexa tlačila dopredu očami, trvalo im skutočne príšerne dlho, kým k niečomu dospeli (k bozku :) a presladený koniec, o ktorom som sa ešte nerozhodla, či ho úplne milujem alebo nenávidím.

Knihu vrelo odporúčam každej romantickej duši, aj keď už má po dvadsiatke. Takú krásnu lásku, akú prežívali Brittany a Alex by som dopriala každému čitateľovi tohto blogu.

Perfektná chémia je prvá kniha z trojdielnej série. V druhej časti s názvom Rules of Attraction (Pravidlá príťažlivosti) stretne životnú lásku Alexov brat Carlos. Tretia časť Chain Reaction (Reťazová reakcia) prichádza na anglicky hovoriaci trh 24. mája a bude sa venovať Alexovmu najmladšiemu bratovi Luisovi.

Anglicky hovoriaci fanúšikovia môžu nájsť zaujímavé novinky, videá a súťaže na stránke série www.perfectchemistrythebook.com.


1 komentár:

  1. Mas pravdu ked ja som zobrala knihu do ruky citala som ju do 5 rana a aj to som, horko tazko odlozila ale musela som vstavat o 7 ale jasnacka zaspala som mne osobne po tych xxx precitanych upirsko-vlkodlacko-c..... knihach tato velmi sadla a tesim sa na precitanie Carlosa

    OdpovedaťOdstrániť