pondelok 21. novembra 2011

Recenzia Let's Get Lost od Sarry Manning

Sarra Manning je autorka v našich končinách nie veľmi známa. Svoju kariéru odštartovala písaním YA literatúry, neskôr jej vyšli aj dve knihy pre dospelých. Let's get lost je kniha určená mladým dospelým a patrí k tomu najlepšiemu, čo som z tohto žánru čítala.

Pre Isabel je život len „never ending circle of extreme suckitude“ a jediný spôsob, akým  sa s ním dokáže vyrovnať, je mať vždy navrch. Nad svojimi kamarátkami drží pevnú ruku ako vojenský generál, dôležité je nikdy neukázať slabosť. Najmä, keď ste najmladší v ročníku s najlepším priemerom.
Najmä, keď vám prednedávnom zomrela mama.
Isabel sa snaží prežiť. Skončiť strednú školu, odísť od prísneho otca, ktorý má vždy pravdu. Zbaviť sa najlepších kamarátok, ktoré sú len obyčajné mrchy.
Keď zrazu v tomto začarovanom kruhu stretne Smitha (jeho krstné meno vám neprezradím, v istom bode knihy sa k nemu viaže celkom vtipný rozhovor). Na jednej párty si Smith Isabel v tme pomýli s iným dievčaťom a tým začne ich dlhú spoločnú cestu hádok a udobrovania.

Knihy Sarry Manning sú pre mňa vždy úžasným čítaním a táto nebola výnimkou. Sarra má neuveriteľný zmysel pre humor s jemným nádychom irónie, vďaka ktorému aj z obyčajného romantického príbehu dokáže vytvoriť Dielo.
Osobná skúsenosť: Pri čítaní tejto knihy som sa prihlúplo smiala pol hodinu v kuse cestou do práce vo verejnom dopravnom prostriedku. (ale nemohla som si pomôcť)

Príbeh knihy Let’s get lost nie je ničím zvláštny, no práve to akoby dávalo priestor vyniknúť skvelému literárnemu štýlu Sarry Manning. Myslím si, že v tom tkvie pravé autorské umenie, vedieť napísať, čo ste mali na raňajky tak, aby vaše slová čitatelia hltali jedným dychom. A presne to nám Sarra vo svojich knihách ponúka.

Skvele je vyobrazený aj vzťah Isabel a Smitha. Príbeh neponúka dokonalú Edwardovskú lásku (myslím, že tej už mám do konca života dosť :), no lásku Smithovskú, ktorá je ale omnoho reálnejšia. Ja som teda v mojom živote Edwardovskú lásku ešte nezažila, za to tých Smithovských...aká je Smithovská láska? Obyčajná a pri tom neobyčajná. Isabel má Smitha rada...v zápäti nemá. Smith nevie, čo k Isabel cíti, zatiaľ čo vie ale celkom presne, čo cíti k Mandy. Všetci by sme si želali, aby boli vzťahy v podstate jednoduché, buď je to láska alebo nie je. No v skutočnosti to tak nefunguje a aj práve o tom hovorí tento príbeh.
Okrem toho Isabel má 16 a Smith 20, čo je úplne skvelá kombinácia a popri všetkých zamilovaných 17 ročných pároch príjemné osvieženie. (aspoň že britskí autori nemajú problém s dvojicami s vyšším vekovým rozdielom ako je 1 rok)

Kniha hovorí o tom, ako sa vyrovnať so stratou, ako nájsť samého seba, ale aj ako si vymôcť viac peňazí na vreckové. Ja som sa v nej našla hneď niekoľkokrát. Myslím, že toto nebol posledný raz, čo som ju čítala.
Preto si zaslúži 5 kuriat.

1 komentár:

  1. Wow, fantastic weblog format! How long have you
    been running a blog for? you make running a blog look easy.
    The entire glance of your site is excellent, as neatly as the content material!


    my web site; Free Xbox 360

    OdpovedaťOdstrániť